utorok 16. septembra 2008

Absurdum (úvod)

Sedemnohý zver nakreslil čiaru. Bez zmyslu či významu.
Iba filozof č.1. báda, či významom nie je ta čiara samotná, či samotný akt. To, že sa zmohol na to? -
"Čiara sa začala. Čiara sa skončila. A predsa ešte nie je koniec. Aj s farbou je to tak!" povie si spokojne.
A sedemnohý zver sa zamýšla nad objavom filozofa:
"Strácam zdravý rozum? Vkus? Chápanie? Z lásky? Pre lásku k veciam ktoré neslobodno mať rád! Bez ostychu ako ona! Nie nemôžem! Nechápete! Umenie vraj toto? Umenie? A či umením sa nedá nazvať každá hlúposť? Aj ja! Ja umelecké dielo! Čiara, číra hlúposť! Hotová? Isto nie!"

Filozof č.2 narúša myšlienkovy pochod sedemnohého zvera. Pri svojich slovách sa snaží vyzerať nesmierne dôležito a tak vraví:
- "Stará zvonica. Nie kostol. Potiahla raz. Zvuk sa neozval. Iba lano sa jej vrátilo a čaká aby znova tiahla. Nechce. Zbohom. Nikto nevie, že horia lesy na druhej strane hory." -

Filozof č.3 a č.4 uznanlivo prikyvujú nad myšlienkou týchto slóv. Filozof č.1 vrhá ale vražebný pohľad ne Filozofa č.2 lebo nerušil jeho dumanie nad čiarou.

- "Strach z psychických problémov, ktoré možno budúcnosť prinesie. Vraj je to podobne ako strach z lietania." - ozvala sa smelo Andy. V presvedčení, že hocičo povie tak to nebude horšie ako to čo počula doteraz.
- "Blbosť!" - svorne ju zahriakli filozofovia č. 1, 3 a 4. Filozof č.2 sa pozeral von oknom a nevnimal čo povedala a stale si mlel svoje:
- "Koniec. Umrieť, na pitevnom stole pár minút a pod zem. Rakovina? Rakovina bez problémov aj zajtra." -
- "Hypochonder" - Vykríkla Andy, akoby hádala správnu odpoveď na otázku.
Filozofovia č.1,3 a 4 uznanlivo prikyvujú. Filozof č. 2 sa tvári že Andynu odpoveď nepočul a odchádza.
-------------------------------------------------------------
A vraj denník ma byt krátky povedala Baša. Ona ale toho povie strašne veľa.
Čítal som taký výrok po francúzsky: - „ja umriem, ty umrieš, oni umrú“ -
- Úžasné. Dokonale. Iba čiara. -
Bolo to v knižke o jednej slúžke. Nečítal som ju. Mama. Na záchode hodená medzi časopisy. Občas ma človek potrebu a prelistuje si.
-------------------------------------------------------------
Staré polemiky o normálnosti a nenormálnosti? Neberte to vážne.

Po viacerých prepisoch som dosiahol to, že som odstránil všetko osobné. Vôbec ma to neteší.

Žiadne komentáre: